گپ و گفتگو صمیمی با مسن ترین دانشجوی استان به مناسبت روز دانشجو
زمان: پنجشنبه 18 آذر 1395
مكان: دانشگاه پیام نور واحد آق قلا
گپ و گفتگو صمیمی با مسن ترین دانشجوی استان به مناسبت روز دانشجو
مسن ترین دانشجوی استان در دانشگاه پیام نور واحد آق قلا مشغول به تحصیل می باشد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیام نور آق قلا ،محمد ابراهیم چراغعلی در سن 71 در رشته مدیریت جهانگردی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشد .
با این دانشجو بیشتر آشنا شوید.
آقای چراغلی خود را بیشتر معرفی نمایید.
محمدابراهیم چراغعلی بازنشسته آموزش و پرورش ، متولد سال 1324 و دارای 3 فرزند که همه آنها دارای تحصیلات عالیه  و فارغ التحصیل  رشته های میکروبیولوژی ،باغبانی ،علوم پزشکی(رادیولوژی) هستند .
بنده در سال 91 در رشته مدیریت جهانگردی دانشگاه پیام نور آق قلا قبول ولی در سال 92 مشغول به تحصیل شدم.
دلیل ادامه تحصیل شما پس از بازنشستگی و در این سن و سال چیست ؟
خدمت شما عرض کنم بر اساس " زگهواره تا گور دانش بجو " نخواستم از کتاب و درس و تدریس فاصله داشته باشم ، به همین منظور می خواستم هم تدریس داشته و به تحصیل خود به ملایمت ادامه دهم و سرمشقی برای دانش آموزان و جوانان باشم .به قول ویکتور هوگو " بیچاره دانش آموزی که از استاد خود پیشی نگیرد" دوست دارم فضای دانش آموزانی که با من بودن را در فضای بالاتر ببینم و شکوفایشان را ناظر باشم، به همین منظور عاملی باشم برای تشویق بیشتر بچه ها و تلاش مضاعف آنها ، فلذا من حرکت کردم وگرنه از ادامه تحصیل نه به بعد مادی آن فکر می کنم و نه تاثیری در حقوق و مسایل اداری من دارد .دوست دارم از کتاب و کتابخوانی فاصله نگیرم .
دلیل سرحالی شما در این سن چیست ؟
 اگر سرحالی ظاهری مدنظر شماست تحرک ، تلاش و ورزش ملایم را در این سرحالی سهیم میدانم  در عین حال سرحالی ظاهری بنده به ورزش بخصوص جنگل پیمایی ، کوهپیمایی و کوهنوردی از زمان معلمی تا کنون است و علاقه زیادی به عکاسی دارم.
نظر شما در خصوص روز دانشجو چیست؟
دانشجویان آن زمان از یک جسارت و ابهت خاصی برخوردار بودند و مبارزات آنها در برابر ابرقدرتها بی نظیر بود . در کل می توانم اینگونه بیان کنم که دانشجو می بایست در حینی که باید عمیق و با علاقه به تحصیل بپردازد کارهای جنبی فرهنگی و اجتماعی را نیز فراموش نکند و بالاتر از همه ی تلاش صادقانه ، خودش ، خانواده و جامعه را درنظر داشته باشد.
دلیل انتخاب دانشگاه پیام نور توسط شما ؟
من در 18 رشته محل مثل مشهد ، رامسر ، گرگان، اصفهان و تهران  قبول شدم و امکان انتخاب داشتم ولی دلایل اصلی انتخاب دانشگاه پیام نور را می توانم 1- بالا بودن سطح علمی فارغ التحصیلان دانشگاه پیام نور به جهت کتاب و دانشجو محور بودن آن 2- شهریه کمتر به نسبت دانشگاههای دیگر 3- عدم الزام و اجبار حضور در کلاس در این دانشگاه که اینها از فاکتور های مهم و اصلی برای انتخاب افرادی همچون من و حتی جوانان می باشد که در حقیقت هم می توانند تحصیل کنند و هم زمان خود را بهتر مدیریت نمایند.و به مسائل زندگی خود بهتر برسند .
در خصوص شهدا بخصوص شهدای دانشجو که کنگره این شهیدان نیز در گرگان برگزار شد نظر خود را بفرمایید .
شهدا اگر نبودند وضعیت کشور به گونه ای دیگر بوده و وضعیت خوبی نداشت ، آنها پرچم آزادی خواهی و وطن پرستی را برای این مردم برافراشتند و مقام قابل احترام و جایگاه والایی هم در این دنیا و هم در آخرت خواهند داشت و جوانان باید آنها سرلوحه و سرمشق زندگی خود بدانند .
 حرف آخر :
جوانان در هرکجای این سرزمین پاک ایران زندگی می کنند خودشان را از هر نوع آلودگی پاک نگه داشته و مبانی علمی ، اخلاقی و فرهنگی را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و مراقب فضای کاذب دستگاهها و شبکه های مجازی بوده و تلاش کنند واقعیتهای صحیح و مفید آن را شناخته و از فضای مفید آن بهره ببرند وهمچنین برداشت خوبی از تکنولوژی داشته باشند و هیچ وقت خانواده ، اطرافیان ، مردم کشورشان و انسانهای خدوم روی کره زمین را فراموش نکنند.
 
 
امتیاز دهی
 
 

بيشتر